A l'inici del curs, la Fundación SM va dur a terme un estudi sobre com van viure el confinament els docents i els alumnes. Mitjançant l'Institut d'Avaluació IDEA, es va crear l'informe Volvemos a clase. L'estudi pretén donar a conèixer als centres educatius la situació socioemocional de l'alumnat i professorat davant l'aprenentatge a distància durant i després del període de confinament, per tal que puguin adaptar l'ensenyament i les activitats a les necessitats actuals.
L'estudi ha comptat amb el suport del Ministerio de Educación y Formación Profesional i ha esdevingut l'informe més complet fet a Espanya sobre aquesta situació. Cal destacar la participació de més de 160.000 alumnes i 20.000 professors.
Agraïm als centres que van oferir la seva col·laboració. El pròxim 28 de gener, de 17.30 h a 19 h, farem la presentació virtual dels resultats obtinguts.
Álvaro Marchesi, catedràtic emèrit de Psicologia de la Universitat Complutense de Madrid i coordinador del projecte serà el ponent d’aquesta sessió, on exposarà les claus de l’estudi i les propostes de línies d’acció davant de la situació causada per la pandèmia.
El contingut de l’estudi
L’estudi que es presentarà a la sessió virtual analitza cinc dimensions:
1) Condicions personals i socials per a l’aprenentatge i l’ensenyament durant el confinament
2) Situació socioemocional en aquest temps
3) Valoració de l’aprenentatge i l’ensenyament durant el confinament
4) Situació socioemocional en tornar al centre.
5) Actitud davant l’aprenentatge i l’ensenyament a la tornada al centre.
Conclusions de l'informe
A continuació, us avancem un resum de les conclusions extretes de l'estudi.
T’ho perdràs?
Si vols assistir a aquesta sessió, inscriu-t'hi al següent enllaç:
El mateix dia de la sessió rebràs l’enllaç d’accés per correu electrònic.
Afegeix un nou comentari