Revola, el nou projecte educatiu d’SM, pren com a punt de partida els objectius de desenvolupament sostenible (ODS), aprovats per l’Assemblea General de l’ONU, a fi de plantejar situacions i reptes que busquen la transformació social i ambiental.
Per donar resposta a aquesta transformació cal desenvolupar un nou model de persona. Persones que se sàpiguen cuidar i cuidar els altres, que entenguin la cura des d’una perspectiva global.
Revola treballa la competència d’Aprendre a cuidar, que proporciona a l’alumne les competències necessàries per al seu desenvolupament personal i perquè participi de manera activa en la societat i en la cura del seu entorn. Aquesta competència es desenvolupa a partir de quatre dimensions:
Des d’SM hem elaborat una seqüenciació transversal per treballar objectius de sostenibilitat i objectius vinculats amb la competència.
Aprendre a cuidar a fi de formar ciutadans globals i compromesos, que posa el focus en la importància del desenvolupament de competències emocionals d’una manera rigorosa, contínua i coherent, i que uneix alumnes, docents i famílies. Treballem partint del següent model de competències emocionals:
És necessari un treball conscient de les emocions, ja que està demostrat científicament que aquestes últimes condicionen absolutament qualsevol aprenentatge de la vida. Així doncs, és un deure parar l’atenció suficient i necessària per obtenir un progrés saludable i emocionalment positiu.
Si vols saber més coses sobre el Projecte Revola
et convidem a llegir els següents articles, en què aprofundirem en cadascun dels seus eixos:
- Aprendre a cuidar. Projecte Revola
- Personalització de l’aprenentatge. Projecte Revola
- Aprenentatge competencial. Projecte Revola
- Accessibilitat de l’aprenentatge. Projecte Revola
- Aprenentatge digital. Projecte Revola
Més informació a Thrivu, la teva comunitat de professors a SM
Afegeix un nou comentari