Revola, el nou projecte educatiu d’SM, ofereix mesures d’accessibilitat i d’atenció a la diversitat a fi de garantir que tots els alumnes desenvolupen les competències necessàries destinades a assolir els objectius marcats per la nova llei educativa.
Seguint les pautes del Disseny Universal d’Aprenentatge (DUA), Revola respon a les següents preguntes:
A Revola s’atén la diversitat d’una manera global a partir de:
- La metodologia competencial del projecte en totes les situacions d’aprenentatge
- Per mitjà dels recursos per als alumnes
- Mitjançant recursos oferts al docent
- Amb programes d’atenció a la diversitat (de venda independent)
1. Metodologia competencial
A Revola s’atén la diversitat d’una manera global a partir de la metodologia competencial del projecte en totes les situacions d’aprenentatge:
- Presentació visual i suport amb icones
- Tipografia específica per facilitar la lectura i l’aprenentatge
- Estratègies de pensament
- Escenaris cooperatius
2. Recursos de l’alumne
- Apps de paper
- Quadern per facilitar el canvi d’etapa (1.º EP)
- Quadern de lectoescriptura i resolució de problemes (1.º EP)
- Plantilles per a la comprensió i elaboració de textos i activitats
- Adaptació curricular (de venda independent)
3. Recursos del professor
- Videotutorials
- Fitxes de consciència fonològica (1.º EP)
- Apps de paper adaptades
- Fitxes de reforç, consolidació i ampliació
- Fitxes adaptades
- Adaptació curricular per àrea
- Cercador d’activitats catalogades per nivell de dificultat
- Cercador de recursos
- Materials manipulatius (material d’aula)
4. Programes transversals d’atenció a la diversitat
Programa d’Educació Emocional: Revola aposta per treballar l’àmbit relacional dels alumnes a partir d’un programa, anomenat Look inside, basat en un model de competències emocionals que ordena el conjunt de coneixements, capacitats, habilitats i actituds necessàries per comprendre, expressar i regular les emocions.
Programa d’Aprenentatge cooperatiu: A Revola no ens fixem en el que fem, la tasca, sinó en com ho fem, la rutina. És a dir, posem el focus en un escenari cooperatiu, en què tots ens necessitem. D’aquesta manera, el treball cooperatiu s’entén com una bastimentada que afavoreix l’atenció a la diversitat a l’aula.
Programa Estratègies de pensament: També enteses com una bastimentada per facilitar l’aprenentatge, les estratègies de pensament se seqüencien segons la funció cognitiva que es treballarà i el nivell maduratiu dels alumnes.
Programa Expressió i comunicació: Té com a objectiu desenvolupar les habilitats comunicatives dels alumnes, que inclou de manera transversal l’expressió, oral i escrita, per a totes les àrees de l’etapa.
Perquè ens importen la diversitat i la inclusió, perquè sabem que és un dels desafiaments més complexos per al professor en el seu dia a dia, perquè cada aula és única i perquè pensem que la diversitat enriqueix quan es tenen mitjans adequats per treballar-hi, t’oferim tots aquests recursos.
Si vols saber més coses sobre el Projecte Revola
et convidem a llegir els següents articles, en què aprofundirem en cadascun dels seus eixos:
- Aprendre a cuidar. Projecte Revola
- Personalització de l’aprenentatge. Projecte Revola
- Aprenentatge competencial. Projecte Revola
- Accessibilitat de l’aprenentatge. Projecte Revola
- Aprenentatge digital. Projecte Revola
Més informació a Thrivu, la teva comunitat de professors a SM
Afegeix un nou comentari