Cric-Crac Llengua, el projecte que proposa un treball actiu i manipulatiu que motiva l’interès de l’infant per la llengua a partir del reconeixement de la utilitat que té
El projecte treballa els 4 blocs de la comunicació (parlar, escoltar, llegir i escriure) de manera globalitzada. La seqüència de treball respecta les fases de la lectoescriptura i els diferents nivells dels infants.
Així és treballar amb Cric-Crac Llengua
Motivació a través de la sorpresa
El projecte crea experiències significatives a partir de la sorpresa de l’infant. A més, cada curs es basa en un personatge que proposa les activitats als infants afavorint l’interès dels alumnes gràcies al vincle anímic que hi estableixen.
Contacte amb la cultura escrita
Es proposen pràctiques i situacions per generar un ambient lector i comunicatiu a l’aula.
Avaluació i reflexió sobre l'aprenentatge
Per mitjà de l’observació i l’escolta.
Coneix als personatges
Cric-Crac Llengua té un fil conductor relacionat amb el treball de la llengua que fa significatiu el treball a l’aula. Es tracta d’un personatge que fa la funció de mascota i que és qui provoca situacions d’aprenentatge relacionades amb els blocs de la comunicació (parlar, escoltar, llegir i escriure).
Si els vols conèixer millor mira els contes!
Així són els alumnes amb Cric-Crac Llengua
Amb Cric-Crac els teus alumnes treballarán la llengua a partir de la descoberta i l’aprenentatge actiu.
Nens i nenes motivats a través de la sorpresa
Amb el treball de les dinàmiques prèvies y les proposades a la guía, el material d’aula i els recursos digitals.
Nens i nenes en contacte amb la cultura escrita
Amb els contes dels personatges i el llibre de lectures l’Alegria de llegir, per a l’infant i per a l’aula.
Nens i nenes que s'autoavaluen i reflexionen sobre l'aprenentatge
Amb rúbriques d’avaluació a la guia del mestre i un quadern d’autoavaluació per a l’alumne.
Llista de materials i recursos
Material de l'alumne
- Quaderns trimestrals: (dos quaderns a 3 anys), amb encunyats i adhesius.
- Llibre de lectures: L’Alegria de llegir, a 4 i 5 anys.
- Quadern d’autoavaluació: M’agrada aprendre.
Material del mestre
- Guia didàctica: amb les orientacions per treballar amb el projecte, la descripció de les sessions, les indicacions sobre els materials a emprar, els objectius, les capacitats i les intel·ligències múltiples que es treballen, els recursos digitals per a les sessions o per ampliar…
- Recursos digitals: Programacions, taules d’avaluació, suggeriments i materials per a les sessions, activitats provocades pel personatge, els contes del projecte i continguts digitals i interactius.
Meterial per a l'aula
- La casa curiosa: et permetrà treballar les lletres i els sons de manera multisensorial i experiencial
Llibres de gran format: reculls de textos i contes per fer lectura compartida - Personatges per penjar i fer un racó des d’on provocar les sorpreses que inicien les sessions
Entorn digital
El projecte Cric-Crac t’ofereix la possibilitat de treballar amb els materials en format digital en un entorn digital amb multitud de recursos que podràs utiltizar per a la preparació de les clases (programacions, rúbriques, plantilles, metacognició, intel·ligències múltiples…) i en el desenvolupament de l’activitat a l’aula.
Descarregables
Catáleg Cric-Crac
Coneix al detall aquest métode per a Educación Infantil.
Junts fem coses increïbles
Et convidem a descobrir esta apassionant manera d’aprendre, gaudir i viure les matemàtiques.