• Notícies

dimecres, 6 octubre, 2021 - 10:30

Coneix la Margaret Álvarez, V Premi Docent de l'Any

La Fundació Jordi Sierra i Fabra i l'Editorial Cruïlla han atorgat el cinquè Premi Docent de l'Any Margaret Álvarez Domínguez, mestra de l'Escola Estel Guinardó (Barcelona).

El Premi Docent de l’Any és una iniciativa impulsada per la Fundació Jordi Sierra i Fabra amb la col·laboració d’Editorial Cruïlla, amb l’objectiu de reconèixer públicament la tasca de les i els mestres i professors a Catalunya, que amb el seu treball no només es guanyen l’agraïment i l’estima popular als seus centres, barris i poblacions, sinó que contribueixen a la creació d’un clima de motivació a l’aula i al creixement personal de l’alumnat.

El premi consta d'un diploma acreditatiu expedit per la Fundació Jordi Sierra i Fabra, a més d'una biblioteca amb els títols de Jordi Sierra i Fabra publicats per Cruïlla i un lot de llibres per al centre en el qual el guanyador imparteixi classes. 

El lliurament del guardó tindrà lloc el mes de novembre, en un acte al Centre Cultural de la Fundació Jordi Sierra i Fabra. 

Margaret Álvarez, guanyadora del V Premi Docent de l'Any

La Margaret Álvarez Domínguez és una mestra de primària amb 34 anys d’experiència professional. Creu en la formació permanent com demostren les certificacions dels cursos realitzats al llarg d’aquests anys i el seu recent màster en psicopedagogia

Ha treballat de mestra i de cap d’estudis en diverses escoles de Barcelona, on ha participat en projectes que fomentaven la vinculació amb el seu alumnat, com una estada a Anglaterra amb infants de primària i la “Maleta de les Cultures”, un projecte amb el qual s’intentava desenvolupar la interculturalitat, amb el lema “Si ens coneixem millor, ens estimarem més”. 

Tots aquests projectes promouen la interdisciplinarietat i la competencialitat convidant a participar-hi a les famílies.

A banda d’aquest caràcter compromès i aquesta mirada global de l’escola, la Margaret creu que el vincle amb l’alumnat és la base on construir un aprenentatge sòlid. On els valors tinguin un paper essencial a les aules per ajudar-los a créixer i on el respecte i l’escolta hi tinguin cabuda.

 

El jurat ha dit: 

Dins el bon nombre de candidatures al títol de Docent de l'Any, totes prou valuoses, el jurat ha votat per la mestra Margaret Álvarez d'acord amb la seva tasca acadèmica, el seu tarannà obert i, a banda, la ferma renovació dels seus valors, principis i recursos, evolucionant i aprenent de manera constant les noves formes educatives derivades dels temps en què vivim.

Antònia Cortijos Sánchez

Secretaria del Patronat de la Fundació Jordi Sierra i Fabra

La Margaret és una d'aquelles persones que són mestres. No “fa de mestra”, és mestra. No busca fer-se rica i guanyar molts diners, tampoc li interessa gaire la popularitat, la notorietat. La Margaret és mestra per canviar el món, o si més no, intentar-ho. El seu ideal passa perquè els alumnes siguin bones persones, que siguin crítics, amb valors com la solidaritat o el respecte, però per damunt de tot que siguin feliços. Amb moltes Margarets aniríem millor, segur.

Jaume Centelles

Mestre, en representació del món de l'educació

 

Edicions anteriors del Premi Docent de l'Any 

En les quatre edicions anteriors, els guanyadors/res del premi van ser:

  • 2017: Bruna Scotto, professora d'Història de l'Art a l'Escola Massana de Barcelona.
  • 2018: Carmen Albana i Virginia Espejo, mestra i psicòloga respectivament, del Col·legi Nostra Senyora de Montserrat de Parets del Vallès.
  • 2019: Teresa Carreté, professora de biologia i cap d’estudis de l'Institut Campclar de Tarragona.
  • 2020: Paco Moreno, mestre de música al Col·legi Virolai de Molins de Rei.

El Premi Docent de l’Any es va originar per voluntat de Jordi Sierra i Fabra, qui al llarg de la seva carrera ha promogut diverses iniciatives per impulsar el talent d’altres, com ara el premi Jordi Sierra i Fabra per a joves escriptors i el premio Marta de Mont Marçal adreçat a nous talents literaris femenins.  

L'escriptor reconeix que ell mateix no va tenir una bona experiència a l'escola quan era petit, però com a autor de literatura infantil i juvenil ha visitat moltes aules i ha tractat amb molts docents al llarg dels anys, un fet que l'ha portat a promoure un reconeixement públic a la feina i professionalitat dels educadors.

 

Més informació

Top