Saps per què Singapur és líder en educació?

Una metodologia que lidera tots els rànquings

  • Singapur lidera els resultats de les proves internacionals en matemàtiques.
  • • En l’últim informe PISA, Catalunya va assolir la posició 20 a escala mundial. Tot i això, queda camí per millorar. Veure una síntesi dels resultats
  • • En les proves TIMSS (Estudi Internacional de Tendències en Matemàtiques i Ciències) el 50% dels estudiants de Singapur són capaços de resoldre problemes que mai no havien afrontat, mentre que a Catalunya només ho aconsegueix un 7% dels alumnes (Catalunya hi participa per primera vegada el 2015 amb alumnes de 4t de Primària). Veure una síntesi dels resultats

Fa 30 anys que a Singapur van decidir donar prioritat a la millora de sistema educatiu com a via per millorar el conjunt de l’economia del país. El resultat? Singapur lidera els resultats de les proves internacionals en matemàtiques.

És cert que aquest lideratge s’explica sobretot perquè fa molts anys que hi treballen, però també ho és que la metodologia que han anat creant i aplicant a les aules ha esdevingut una clau d’èxit. Per això, a Cruïlla pensem que en la metodologia Singapur de matemàtiques tenim una inspiració per a canviar. Els resultats són evidents, oi? Per què no fer-ho nosaltres?

T’animes a provar la metodologia Singapur de matemàtiques amb nosaltres?

Les matemàtiques són una porta al futur.

Practica aquests problemes amb els teus alumnes (recomanats per a tots els públics) i descobreix com es treballa amb la Metodologia Singapur.

Accedeix aquí

Si has arribat a aquesta pàgina web des del següent fragment del pòster de Pensa Infinit, consulta i descarrega el recurs aquí.

¿QUÈ ÉS LA METODOLOGIA SINGAPUR DE MATEMÀTIQUES?

La metodologia Singapur de matemàtiques integra conceptes metodològics lligats al procés d’aprenentatge que han desenvolupat grans pensadors de la didàctica com Bruner, Skemp, Dienes, Pólya, Vygotsky i Piaget:

  1. CPA (Concret, Pictòric i Abstracte): Partir del concret (vivencial, amb materials manipulatius), passar pel pictòric (gràfic), fins a arribar a l’abstracte (signes, símbols...).
  2. COMPRENSIÓ DE CONCEPTES + APRENENTATGE DE PROCEDIMENTS: Dos processos que han d’anar en paral·lel.
  3. LA VARIACIÓ: Arribar a la comprensió d’un concepte des de diferents punts de vista; més opcions de resolució, no un únic camí. Totalment l’oposat a la repetició.
  4. LES BASTIDES DE SUPORT I LA ZONA DE DESENVOLUPAMENT PROPER: La importància dels coneixements previs, la contextualització i la interacció o el treball cooperatiu.
  5. EL CURRÍCULUM EN ESPIRAL: Mai es repeteixen continguts, sempre es va augmentant una mica el grau de dificultat.
  6. LA RESOLUCIÓ DE PROBLEMES: Utilitzant com a estratègia el model de barres.

PENSA INFINIT, UNA APOSTA SEGURA

Per la metodologia

Prenem el millor de la metodologia Singapur de matemàtiques fent un pas més:

  • • Donem molta importància a la comunicació per contribuir a la comprensió del propi aprenentatge.
  • • Així, la verbalització per part de l’alumne ocupa un paper protagonista.

Per l’experiència dels col·laboradors

El nostre equip compta amb experiència contrastada en la metodologia Singapur.

  • Yeap Ban Har, assessor en educació matemàtica del Govern de Singapur i referent mundial en la Metodologia Singapur de matemàtiques, és autor i assessor del projecte Pensa Infinit.
  • • La Universitat Alcalá de Henares (UAH), avala tot el procés: formació inicial, acompanyament, certificació...

Perquè l’alumne és protagonista

Més motivació per a l’alumne i un nou rol del professor:

  • • Mitjançant un enfocament experiencial, vivencial i participatiu, ens focalitzem en la motivació dels alumnes.
  • • Pensa Infinit t’acompanya en la transformació del rol de professor tradicional al professor com a guia i acompanyant que fa a l’alumne l’autèntic protagonista del seu propi procés d’aprenentatge.

EL NOSTRE EQUIP D’AUTORS I COL·LABORADORS

Dr. Yeap Ban Har

L’autor i assessor de Pensa Infinit és un dels experts líders en la metodologia Singapur de matemàtiques. Durant deu anys va impartir cursos de formació, inclosos cursos de postgrau, a l’Institut Nacional d’Educació de Singapur, i va participar en diversos programes d’investigació en educació matemàtica.

Actualment actua com a ponent en cursos i supervisa pràctiques docents en institucions d’arreu del món.

Més sobre Ban Har

Amb l’aval de la UAH (Universitat Alcalá de Henares)

Gràcies a l’acord de col·laboració amb SM, la Universitat Alcalá de Henares (UAH) avala tot el procés que inclou la proposta de Pensa Infinit: formació inicial, acompanyament, seguiment en la implantació...

"Per alguna raó, la manera d’ensenyar matemàtiques s’ha tornat antinatural per a la ment humana."

Dr. Yeap Ban Har

Autor i Coordinador de l’equip d’autors de Pensa Infinit

COM TREBALLA PENSA INFINIT

Parteix d’un problema

Tot parteix d’una discussió entorn a un problema.

Es debat i es dialoga

Es facilita el diàleg nen/a-nen/a i nen/a-professor. S’ajuda a pensar i a fer matemàtiques mitjançant preguntes.

Una solució, diferents camins

Gràcies a la comunicació, els alumnes arriben junts a les conclusions.


Com és una sessió a l’aula

Veure gràfic d’una sessió Pensa Infinit


Els materials de Pensa Infinit

Descobreix-los


Com implantar-ho en el teu centre

Implanta la metodologia Singapur fàcilment

No t’ho perdis! Botiga digital

Consulta la disponibilitat de Pensa Infinit.

Porta’m a la botiga digital

"El gran benefici per a mi, amb aquesta proposta, és la comprensió real de les matemàtiques... la capacitat de resolució de problemes que adquireixen els nens. Amb això aprendran a resoldre situacions. No només problemes matemàtics, sinó problemes reals."

Luis Solano

Professor d’Educació Primària. Treballa amb Pensa Infinit.

Col·legi Amor de Dios. Madrid

L’educació ens mou